ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Βελιγράδι. Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι

Την ιδέα να κάνουμε ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι τη σκεφτήκαμε στα μέσα του καλοκαιριού μαζί με την Κάλη, την κόρη μου, και φυσικά όταν την είπαμε και στους άνδρες της οικογένειας συμφώνησαν αμέσως. Έτσι αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε 5 άτομα έως την πρωτεύουσα της Σερβίας με αυτοκίνητο, ενώ η αρχική μας ιδέα ήταν να πάμε με το αυτοκινούμενο. Αυτό όμως το απορρίψαμε αμέσως, πρώτον γιατί το όχημα έχει μόνο τέσσερις ζώνες ασφαλείας αλλά και γιατί θα έπρεπε να μείνουμε σε διαφορετικά σημεία. Εμείς σε κάμπινγκ και οι άλλοι σε δωμάτιο ξενοδοχείου.

Διαβάστε τα θετικά και τα αρνητικά που έχει μια αγορά ενός αυτοκινούμενου στην Ελλάδα: Ταξίδια με αυτοκινούμενο στην Ελλάδα

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Βελιγράδι. Στην πλατεία Δημοκρατίας υπάρχει το μνημείο του Πρίγκιπα Mihailo Obrenovic του απελευθερωτή της Σερβίας από τους Οθωμανούς, μπροστά από το Εθνικό Μουσείο της χώρας. Σημείο συνάντησης, αλλά και σημείο φωτογράφησης για όλους τους επισκέπτες της πόλης

Μετά από την τελική μας απόφαση για το όχημα άρχισαν αμέσως οι αναζητήσεις μας. Διαχωρίσαμε τις υποχρεώσεις μας, με την Κάλη να αναλαμβάνει να κλείσει τη διαμονή μας για 3 βράδια και εγώ να αναλαμβάνω την εύρεση των αξιοθέατων του Βελιγραδίου και τις ημερήσιες ξεναγήσεις μας σε αυτά. Η Μελίτα η 12χρονη εγγονή μου ανέλαβε να βρει τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της πόλης γιατί της αρέσει πολύ το shopping. Οι άντρες μας απλά περίμεναν πότε θα έρθει η ώρα της αναχώρησης του ταξιδιού μας! Εξάλλου ο ένας εξ αυτών θα αναλάμβανε την οδήγηση…

Κάθε ταξίδι για να έχει επιτυχία πρέπει εκ των προτέρων να έχει οργανωθεί σωστά και να υπάρχει και ένα ημερήσιο πλάνο αξιοθέατων που θέλετε να δείτε.

Έγγραφα που χρειάζεστε για τη διέλευση της Β. Μακεδονίας και της Σερβίας

Παρόλο που η Β. Μακεδονία και η Σερβία δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να περάσουμε τα σύνορα δεν χρειαζόμασταν διαβατήρια, απλά μόνο έπρεπε στις ταυτότητές μας τα ονόματα να γράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες. Οι ταυτότητες δεν είναι υποχρεωτικό να είναι γραμμένες στον υπολογιστή, ούτε και να είναι νέου τύπου, τουλάχιστον επί του παρόντος.

Βέβαια επειδή το ταξίδι θα γινόταν με το δικό μας αυτοκίνητο ανέλαβα και την υποχρέωση να έχουμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα που χρειάζεται το αυτοκίνητο, όπως ασφάλεια, οδική βοήθεια, πράσινη κάρτα και φυσικά άδεια οδήγησης. Επίσης κάναμε σέρβις στο αυτοκίνητο ώστε όλα να λειτουργούν καλά κατά το δυνατόν, να έχει περάσει ΚΤΕΟ και να έχει κάρτα καυσαερίων. Αυτά τα τελευταία δεν είναι απαραίτητα για τη διέλευση των συνόρων.

Καλό θα είναι όλα τα έγγραφα αυτά μαζί και τις ταυτότητες να τις έχετε είτε σε φωτοτυπίες στη τσάντα σας είτε να τις περάσετε στο κινητό σας για παν ενδεχόμενο.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Εμβληματικό κτίριο στην καρδιά του ιστορικού κέντρου του Βελιγραδίου, στην πλατεία Δημοκρατίας

Οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι

Ξεκινήσαμε γύρω στις 6 το πρωί από τη Θεσσαλονίκη και σε μια ώρα και κάτι φτάσαμε στα σύνορα των Ευζώνων. Η απόσταση είναι περίπου 80 χλμ. Στα σύνορα αργήσαμε γιατί ήταν στη σειρά ελέγχου πολλά αυτοκίνητα αλλά με λίγη υπομονή τελειώσαμε σχετικά γρήγορα. Στην ουδέτερη ζώνη που υπάρχει από τα σύνορα της Ελλάδας έως τα σύνορα της Β. Μακεδονίας μπορείτε να κάνετε αγορές στα αφορολόγητα duty free όπου θα βρείτε φθηνότερα προϊόντα από επώνυμα brands, όπως κοσμήματα, αρώματα, γυαλιά, τσάντες, σοκολάτες, ποτά και άλλα. Αν και όπως διαπιστώσαμε δεν είναι και πολύ φθηνά. Ίσως η πιο καλή αγορά να είναι τα τσιγάρα.

Διαβάστε το ταξίδι μας στην Οχρίδα της Βόρειας Μακεδονίας: Ταξίδι 5 ημερών στην Οχρίδα

Διέλευση Βόρειας Μακεδονίας

Περάσαμε αρκετά γρήγορα και τα σύνορα της Βόρειας Μακεδονίας, χωρίς ιδιαίτερο έλεγχο. Απλά μας ζήτησαν μόνο τις ταυτότητές μας. Στο πρώτο βενζινάδικο των συνόρων φουλάραμε το αυτοκίνητο με βενζίνη γιατί όπως γνωρίζαμε και γνωρίζετε η τιμή του λίτρου στη γειτονική χώρα είναι φθηνότερη. Η τιμή της βενζίνης στις 20/8/24 στη Βόρεια Μακεδονία το λίτρο ήταν 1,25 ευρώ.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Ο αυτοκινητόδρομος Ε 75-Α 1 είναι η εθνική οδός που θα πάρετε για να πάτε Βελιγράδι Από εκεί εάν συνεχίσετε θα μπείτε στην Ουγγαρία. Η εθνική οδός πάντα έχει οδοσημάνσεις με πινακίδες σε πράσινο χρώμα

Διόδια Β.Μακεδονίας

Δεν κάναμε συνάλλαγμα για τα διόδια της Β. Μακεδονίας αφ΄ενός γιατί είχαμε αποφασίσει να μην σταματήσουμε πουθενά και αφ΄έτερου γιατί ξέραμε από προηγούμενο ταξίδι μας πως τα διόδια μπορούσαμε να τα πληρώσουμε με ευρώ ή με κάρτα. Από όλα τα διόδια που περάσαμε επάνω στο τζάμι αναγράφονταν το ποσόν σε ευρώ και μάλιστα οι υπάλληλοι έδιναν ρέστα σε ευρώ. Να γνωρίζετε πως δεν παίρνουν χάλκινα νομίσματα των 1, 2, 5, 10 και 20 λεπτών. Τα διόδια των Σκοπίων είναι πέντε τα οποία υπάρχουν ανά διαστήματα επάνω στον αυτοκινητόδρομο Ε75 που διασχίζει όλη τη χώρα σε μια απόσταση 170 χλμ. έως τα σύνορα της Σερβίας (διάρκεια ταξιδιού περίπου 2 ώρες).

Το κόστος των διοδίων της Β. Μακεδονίας είναι συνολικά 7 ευρώ. Στο πρώτο πληρώνετε 2 ευρώ, στο δεύτερο 1,50 ευρώ, στο τρίτο 1 ευρώ, στο τέταρτο 1,50 ευρώ και στο πέμπτο 1 ευρώ.

Καλό θα είναι να κρατήσετε τα χρήματα όλων των διοδίων και των δύο χωρών της ανάβασης και της κατάβασης σε ένα ξεχωριστό πορτοφόλι για να μη βρεθείτε στο τέλος να μην έχετε χρήματα για τα διόδια (εννοείται φυσικά ότι πάντα μπορείτε να πληρώνετε και με κάρτα).

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Το Βελιγράδι είναι μία από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που τη διασχίζει ο Δούναβης. Στη φωτογραφία ο ποταμός Σάβος, ο παραπόταμος του Δούναβη που στο Βελιγράδι ακριβώς γίνεται η ένωσή τους.

Διέλευση Σερβίας έως το Βελιγράδι

Μπήκαμε χωρίς κανένα πρόβλημα στη χώρα της Σερβίας μόνο με την επίδειξη των ταυτοτήτων μας στα σύνορα. Στα ανταλλακτήρια των συνόρων κάναμε συνάλλαγμα για να έχουμε σέρβικα δηνάρια για τις μικροαγορές μας. (Κάναμε συνολικά 200 ευρώ). Τα σημαντικότερα έξοδα θα τα κάναμε με κάρτα. Εάν όμως θελήσετε στη συνέχεια και άλλο συνάλλαγμα θα βρείτε μέσα στην πόλη σημεία για να ανταλλάξετε χρήματα.

Συνεχίσαμε την οδήγηση επάνω στον αυτοκινητόδρομο Ε75 –Α1 ένα αυτοκινητόδρομο με μπάρες στο ενδιάμεσο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και πολύ καλή ασφαλτόστρωση. Είναι απαραίτητο να έχετε αναμμένα φώτα και να τηρείτε το όριο ταχύτητας γιατί υπάρχουν ανά διαστήματα κάμερες. Η φύση της Σερβίας είναι υπέροχη με καταπράσινα βουνά αλλά και απέραντες κοιλάδες. Τα χωριά είναι πολύ φτωχικά με σπίτια που τα περισσότερα είναι μόνο με τούβλα χωρίς σοβά και χωμένα μέσα στην παρθένα φύση. Η μεγαλύτερη πόλη που μπορείτε να επισκεφθείτε αφού κάνετε παράκαμψη από τον Ε75 είναι το Νις.

Η απόσταση από τα σύνορα της Β. Μακεδονίας έως και το Βελιγράδι είναι 385 χλμ. και εάν δεν κάνετε στάση θα χρειαστείτε περίπου 4 ώρες.

Αυτοκινητόδρομος στο κέντρο του Βελιγραδίου

Διαβάστε στο Ανθομέλι πατώντας το λινκ: Πως θα κάνετε ένα οδικό ταξίδι Θεσσαλονίκη-Βουδαπέστη

Διόδια Σερβίας

Το κόστος των διοδίων της Σερβίας από τα σύνορα έως και το Βελιγράδι είναι 16,50 ευρώ.

Για να διασχίσετε τη Σερβία δεν χρειάζεται να πάρετε βινιέτα, απλά στα πρώτα διόδια παίρνετε από το αυτόματο μηχάνημα μια κάρτα την οποία πληρώνετε στα διόδια πριν από το Βελιγράδι και πάλι στο αυτόματο μηχάνημα. Υπάρχει όμως και υπάλληλος για να σας διευκολύνει στην συναλλαγή σας. Πληρώνεται και σε ευρώ και με κάρτα φυσικά (εμείς ξέραμε το ποσό και το είχαμε μετατρέψει σε δηνάρια στο ανταλλακτήριο των συνόρων). Το ποσόν θα εμφανιστεί στην φωτεινή πινακίδα εμπρός σας πριν σηκωθεί η μπάρα.

Διαβάστε το ταξίδι μας στο Νόβι Σαντ της Σερβίας: 2 μέρες στο Νόβι Σαντ της Σερβίας

Που να μείνετε στο Βελιγράδι

Σίγουρα η επιλογή είναι δική σας στο που θα μείνετε. Το μόνο που μπορώ να σας προτείνω είναι να προτιμήσετε να μείνετε γύρω από το κέντρο του Βελιγραδίου για να είστε κοντά στα αξιοθέατα της πόλης, στα καφέ, στα εστιατόρια και στην νυκτερινή ζωή. Το Stari Grad, η Παλιά Πόλη είναι η ιδανική περιοχή έτσι ώστε να μην ταλαιπωρηθείτε με την συγκοινωνία. Αναζητείστε μέσα από διαδυκτιακές πλατφόρμες τη διαμονή σας και κλείστε την όσο μπορείτε νωρίτερα για καλύτερη τιμή. Πολλά από αυτά τα καταλύματα επιδέχονται και δωρεάν ακύρωση της διαμονής σας εάν τη δηλώσετε λίγες μέρες πριν και θα σας επιστραφούν τα χρήματα.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Η αρχιτεκτονική των κτιρίων στο Βελιγράδι είναι εξαιρετική. Κτίρια με προσωπικότητα και στυλ κοσμούν τους δρόμους και ειδικά τον πάντα γεμάτο με κόσμο πεζόδρομο Knez Mihailova

Βελιγράδι

Εμείς είχαμε κλείσει ένα διαμέρισμα για 5 άτομα με Airbnb στην οδό Bulevar Despota Stefana στο κέντρο του Βελιγραδίου και σε 5 λεπτά με τα πόδια βρισκόμασταν στην πλατεία Δημοκρατίας, στον πιο δημοφιλή πεζόδρομο τον Knez Mihailova με τα δεκάδες καταστήματα και καφέ, και στο φρούριο Kalemegdan για πανοραμικές φωτογραφίες του Βελιγραδίου. Ειδικά εάν βρεθείτε το βράδυ εκεί η εικόνα που θα αντικρίσετε με τα δεκάδες φώτα και με τη φωτιζόμενη γέφυρα της πόλης Gazella Bridge στα χρώματα της σημαίας της Σερβίας σε μπλε κόκκινο και άσπρο, είναι μαγευτική.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Πανοραμική φωτογραφία του Βελιγραδίου λίγο πριν νυχτώσει τραβηγμένη από το φρούριο Kalemegdan. Η γέφυρα Gazella Bridge, μία από τις πολλές του Βελιγραδίου που περνάνε πάνω από τον ποταμό Σάβο, κάθε βράδυ φωτίζεται με τα χρώματα της σέρβικης σημαίας.

Επίσης ήμασταν κοντά και στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Μιχαήλ, στο Πατριαρχείο της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και στην πιο μποέμ γειτονιά του Βελιγραδίου την Skadarlija (Σκαντάρλιγια) που μας έκλεψε την καρδιά. Μια συνοικία πολύ διαφορετική από την υπόλοιπη πόλη, γεμάτη παραδοσιακά εστιατόρια και μουσική από μουσικούς με βιολιά και παραδοσιακά όργανα που έπαιζαν αποκλειστικά για όποιον τους το ζητούσε

Η μαγευτική οδός Skadarska στο κέντρο του Βελιγραδίου το βράδυ γίνεται μαγευτική με τον διακοσμητικό φωτισμό, τα γκράφιτυ στους τοίχους των παλιών σπιτιών, τα στενά σοκάκια της τα γεμάτα κόσμο αλλά και από τα πολλά εστιατόρια και μπαρ που έχει

Για όλα αυτά και για πολλά άλλα αξιοθέατα του Βελιγραδίου που είδαμε θα σας μιλήσω στην επόμενη ανάρτησή μου.

Κινητό στη Σερβία

Η Σερβία επειδή δεν ανήκει στις χώρες με δωρεάν περιαγωγή δεδομένων πρέπει να φροντίσετε από την Ελλάδα να κάνετε τις ανάλογες κινήσεις με τον πάροχό σας ώστε να διευκολυνθείτε στην επικοινωνία και να μη πληρώσετε χρυσάφι τα τυχόν τηλέφωνα που θα κάνετε ή θα σας κάνουν από την Ελλάδα. Η πρώτη κίνηση είναι να ανοίξετε την περιαγωγή στο τηλέφωνό σας και κατόπιν να διαλέξετε τον τρόπο (στην περιαγωγή θα αλλάξετε τη λέξη ΠΟΤΕ σε ΠΑΝΤΑ και όταν επιστρέψετε στην Ελλάδα θα την επαναφέρετε και πάλι στο ΠΟΤΕ).

Εμείς όσον αφορά το internet στο Βελιγράδι διαλέξαμε ο καθένας μας από ένα διαφορετικό τρόπο σύνδεσης. Εσείς διαβάστε παρακάτω και αποφασίσετε ποιος είναι ο καλύτερος για εσάς.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Στο Βελιγράδι μπορείτε να καθίσετε για ένα ποτό ή καφέ και στο μέσον του γεμάτου από κόσμο κεντρικό πεζόδρομο Knez Mihailova

1. Προσωπικά επειδή είμαι στην Cosmote έστειλα μήνυμα για ενεργοποίηση στο 1256 RM7DZ2  μόνο για χρήση internet και για 7 ημέρες είχα 1GΒ με χρέωση 9,79 ώστε να μπορώ να έχω GPS για να χρησιμοποιώ το Google maps στις μετακινήσεις μας. Υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης στο internet για 3 μέρες με κόστος μόνο 5,39 ευρώ. Όλα τα εξερχόμενα τηλεφωνήματα χρεώνονται με 1,14 το λεπτό, ενώ τα εισερχόμενα 0,66 το λεπτό.

2. Η Κάλη επέλεξε μέσω Airalo να αγοράσει σέρβικη κάρτα (Servian e-sim) μόνο για internet. Πλήρωσε 4,50 δολάρια για 7 ημέρες και 1 GB αλλά της τελείωσαν την τέταρτη ημέρα καθώς λόγω του GPS κατανάλωσε αρκετά ΜΒ. Οπότε μπορείτε να πράξετε ανάλογα με τη χρήση που θέλετε να κάνετε στο κινητό σας. Απλά να ξέρετε πως με την κάρτα e-sim δεν έχετε λεπτά ομιλίας ή SMS, αλλά μόνο MB. Εάν ήθελε θα μπορούσε να αγοράσει κάρτα από την Σερβία που θα είχε και λεπτά ομιλίας αλλά δεν γνωρίζω το κόστος.

3. Ο Κώστας επέλεξε να ενεργοποιήσει την υπηρεσία της Cosmote με ελεύθερη χρήση τηλεφώνου και internet παντού, η οποία όμως κόστιζε περίπου 7.50 ευρώ την ημέρα.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Οικογενειακή φωτογραφία σε ένα καφέ κάτω από πλατάνια και μπροστά στον μεγάλο και πραγματικά πολύ εντυπωσιακό Δούναβη ποταμό για ένα δροσερό ποτάκι μετά την ξενάγησή μας στην περιοχή Zemun του Βελιγραδίου όπου βρίσκεται ο Πύργος Γκάρντος ή Πύργος της Χιλιετίας

Διαβάστε ακόμη: Η προετοιμασία ενός οδικού ταξιδιού στην Ευρώπη

Πως θα μετακινηθείτε στο Βελιγράδι

Το Βελιγράδι δεν έχει μετρό, έχει όμως ένα μεγάλο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών και μπορείτε να μετακινηθείτε με λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ. Μπορεί εμείς να μην ανεβήκαμε σε κανένα από αυτά γιατί μετακινούμασταν με το αυτοκίνητό μας όμως διαπιστώσαμε πως οι γραμμές είναι πάρα πολλές και πολύ τακτικές, τόσο ώστε πολλές φορές δημιουργούνταν και μποτιλιάρισμα από τα πολλά ΜΜΜ (μπορείτε να πάρετε έναν χάρτη οδικών διαδρομών της πόλης από το γραφείο πληροφοριών που θα βρείτε στο κέντρο της πόλης).

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Τα τρόλεϊ παρότι είναι παλιά κινούνται με εναέρια ηλεκτρικά καλώδια ακόμα σε πολλούς δρόμους στο Βελιγράδι. Τα εισιτήρια μπορείτε να τα αγοράσετε απευθείας από τον οδηγό ή από κιόσκια του δρόμου.

Δεν γνωρίζω προσωπικά, όμως διάβασα και μπορώ να σας πω πως ένα εισιτήριο 90 λεπτών κοστίζει 50 δηνάρια, περίπου 0,40 ευρώ, ενώ το ημερήσιο 120 δηνάρια, περίπου 1ευρώ. Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο επίσημο site τους όπου μπορείτε να προμηθευτείτε και την Belgrade card.

Πάρκινγκ στο Βελιγράδι

Εκείνο που θα πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε είναι πως τα πάρκινγκ στις δύο πλευρές του δρόμου είναι είτε για τους κατοίκους, είτε για ΑΜΕΑ. Ωστόσο μπορείτε σε αρκετά μέρη να παρκάρετε κι εσείς ως επισκέπτες επί πληρωμή αλλά όχι για όση ώρα θέλετε. Οι θέσεις για πάρκινγκ έχουν χρωματιστή διαγράμμιση ανάλογα με το πόση ώρα επιτρέπεται να αφήσετε το αυτοκίνητό σας. Τα χρώματα της κάθε ζώνης, το κόστος και την ώρα που μπορείτε να αφήσετε το όχημά σας μπορείτε να τα βρείτε στο επίσημο site τους.

Εάν θελήσετε να παρκάρετε χωρίς χρονικό όριο, θα πρέπει να αναζητήσετε θέσεις πάρκινγκ με μπλε χρώμα και πάλι όμως επί πληρωμή. Σε γενικές γραμμές, δεν μπορείτε να παρκάρετε αυτόνομα στην άκρη του δρόμου ούτε φυσικά να κάνετε διπλοπαρκάρισμα.

Το κόστος για το παρκάρισμα ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή, 07.00 – 21.00; Σάββατο 07.00 – 14.00. Το πάρκινγκ τις Κυριακές είναι δωρεάν.

Για να πληρώσετε για το παρκάρισμα θα πρέπει μέσω του qr code που υπάρχει στις ταμπέλες να ακολουθήσετε τις οδηγίες που θα σας δοθούν. Ενδέχεται να χρειαστεί να στείλετε κάποιο sms ή να κατεβάσετε το app.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Στη φωτογραφία διακρίνονται οι θέσεις πάρκινγκ των αυτοκινήτων σε χώρους εντός των πεζοδρομίων σε όλο το Βελιγράδι, οπότε όλοι οι δρόμοι είναι ελεύθεροι.

Γι’ αυτό θα πρέπει εκ των προτέρων να έχετε αναζητήσει πάρκινγκ κοντά στον χώρο διαμονής σας για να είστε ασφαλείς με το αυτοκίνητό σας. Εμείς είχαμε την τύχη να έχουμε πάρκινγκ κοντά μας (parking Politico) με κόστος 12 ευρώ το 24ωρο. Σε διαφορετική περίπτωση το πάρκινγκ πληρώνετε ανά ώρα στάθμευσης. Εμείς πάντως του δώσαμε να καταλάβει. Εκτός από 2 φορές που ήμασταν εκτός κέντρου και βρήκαμε ελεύθερο πάρκινγκ (χωρίς διαγράμμιση) όλες τις άλλες φορές το βάλαμε σε “κλειστό” πάρκινγκ με χαμηλή τιμή. Αξίζει αν θέλετε να κερδίσετε χρόνο από την αναζήτηση θέσης στον δρόμο.

Το συμπέρασμα επομένως είναι πως ο χώρος διαμονής σας θα πρέπει να είναι “συνδεδεμένος” με το πάρκινγκ που θα υπάρχει πλησίον τουαν φυσικά είστε με αυτοκίνητο.

Εάν έχετε μείνει μακριά από το κέντρο, να γνωρίζετε πως υπάρχει πολυώροφο πάρκινγκ ακριβώς στο κέντρο του Βελιγραδίου με ωριαία χρέωση (Auto Parking). Το πάρκινγκ έχει είσοδο από την πλευρά του δρόμου,Marsala Birjuzova (GPS44.815563  20.457055) και καλό είναι να ανεβείτε στον τελευταίο όροφο. Λόγω της υψομετρικής διαφοράς ο όροφος αυτός βρίσκεται στο επίπεδο της παλιάς πόλης δηλαδή στον πιο κεντρικό πεζόδρομο Oblilicev venac. Εμείς αν θυμάμαι καλά για περίπου 3 ώρες πληρώσαμε 480 δηνάρια δηλ. 4 ευρώ (Το 24ωρο 1500 δηνάρια=12 ευρώ).

Τα πάρκινγκ όμως σε άλλες γειτονιές εκτός του κέντρου ήταν πολύ φθηνά. Στο Zemun για 3 ώρες πληρώσαμε 360 δηνάρια=2,89 ευρώ.

Τι θα φάτε στο Βελιγράδι

Το πρώτο που πρέπει να δοκιμάσετε ως πρωινό αλλά και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας θελήσετε είναι το παραδοσιακό μπουρέκ. Είναι πίτα με γέμιση τυριού, κιμά, σπανάκι, ή ζαμπόν, λίγο πιο λαδερή από τις δικές μας πίτες, όμως είναι πολύ νόστιμη. Το μπουρέκ θα το βρείτε στους φούρνους αλλά και σε ειδικά κιόσκια που θα συναντήσετε στο δρόμο. Εμείς δοκιμάσαμε τέσσερις ποικιλίες, αυτή με το σπανάκι, το τυρί και τον κιμά. Όλες ήταν νοστιμότατες.

Η τιμή του μπουρέκ είναι ανάλογα με τα γραμμάρια που θα ζητήσετε να σας δώσουν και με τη γέμιση της πίτας. Η συμβουλή που μας έδωσαν ήταν να συνοδεύσουμε τις πίτες με γιαούρτι που αγοράσαμε και διαπιστώσαμε πως δεν ήταν σαν το δικό μας αλλά ήταν υδαρές και πίνονταν σαν ρόφημα. Εμείς για 5 μεγάλα κομμάτια μπουρέκ και ένα γιαούρτι πληρώσαμε μόνο 5 ευρώ.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Το Docker Brewery όπου απολαύσαμε το φαγητό μας και μια υπέροχη βραδιά καλοκαιριού στο Βελιγράδι

Εμείς την τελευταία βραδιά φάγαμε στο Docker Brewery μια μπυραρία που είχε πολύ νεαρόσκοσμο αφού είναι ένα μέρος όπου υπάρχουν μπυραρίες, κλαμπάκια και μπαρ που παίζουν δυνατή μουσική. Τα μπέργκερ αλλά και τα λουκάνικα ήταν πολύ γευστικά που τα συνοδεύσαμε με ένα μεγάλο ποτήρι μαύρης μπύρας. Στην περιοχή με τις μπυραρίες υπάρχει και μεγάλο πάρκινγκ αυτοκινήτων.

Το παραδοσιακό γλυκό που θέλαμε να δοκιμάσουμε και το αναζητούσαμε σε όλο το Βελιγράδι ήταν το Knedle. Το βρήκαμε εν τέλει μέσα στο μεγάλο πολυκατάστημα Usce Shopping Center στη συνοικία του Νέου Βελιγραδίου. Ήταν μια μπάλα από ζυμάρι που στο εσωτερικό της είχε γέμιση από διάφορες γλυκές γεύσεις (κρέμα από μάνγκο ή μαρμελάδα από φρούτα δάσους) ή πραλίνα σοκολάτας και ήταν καλυμμένη με τρουφάκια από γεύση της γέμισης. Εδώ διχάστηκαν οι γνώμες μας όσον αφορά τη νοστιμιά του, με τον Κώστα και τη Μελίτα να ενθουσιάζονται ενώ με εμάς τους άλλους τρεις να απογοητευόμαστε. Καλό είναι το δοκιμάσετε και εσείς για να έχετε τη δική σας άποψη.

Αλλά όπως λέει και η παροιμία «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα». Ένα είναι σίγουρο πως στο Βελιγράδι δεν θα μείνετε νηστικοί. Επάνω στον πεζόδρομο θα βρείτε γρήγορο φαγητό νόστιμο και οικονομικό. Από μπέργκερ, υπερμεγέθη πίτσα με τη γεύση που επιθυμείτε ως και γύρο με την ταυτότητα της Ελλάδας! Φυσικά μπορείτε να φάτε και σε εστιατόρια με εδέσματα από τον τόπο τους αλλά και από την ευρωπαϊκή κουζίνα.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    Στον πιο κεντρικό πεζόδρομο του Βελιγραδίου την Knez Mihailova ο ελληνικός γύρος και με σημαία ελληνική παρακαλώ, γιατί παντού υπάρχουν Έλληνες

Ενδεικτικά οι τιμές στο Βελιγράδι σε κάποια αγαθά που κυρίως θα θελήσετε να πάρετε σε μια καφετέρια είναι ανάλογες με το μέρος στο οποίο βρίσκεστε. Οι τιμές που σας δίνω είναι από beach bar στο νησί Ada, τη “θάλασσα του Βελιγραδίου”. Ο espresso κόστισε 285 δηνάρια=2,50 ευρώ, η μπύρα 365 δηνάρια= 3 ευρώ και το νερό 212 δηνάρια (0,75 lt) = 1,80 ευρώ.

Βελιγράδι. Στην υγειά όλων μας!

Συναλλαγές στο Βελιγράδι

Πως όμως όλα αυτά θα τα κάνετε και θα συνδιαλλαγείτε εάν δεν γνωρίζετε την ισοτιμία του νομίσματος; Εδώ σας δίνω ένα πλάνο συναλλαγών πάντα με την ισοτιμία του νομίσματος που εμείς είχαμε στις 20 Αυγούστου 2024.

Το νόμισμα της Σερβίας είναι το δηνάριο που η ισοτιμία του με το ευρώ είναι:

1 δηνάριο=0,0085 του ευρώ   1.000 δηνάρια=8,50 ευρώ

1 ευρώ =117,02 δηνάρια   5 ευρώ =585 δηνάρια  20 ευρώ=2.340 δηνάρια, 100 ευρώ=11.720 δηνάρια, 150 ευρώ=17.550 δηνάρια και ούτω καθεξής.

Για να μετατρέψετε τα δηνάρια σε ευρώ διαιρείται με 117 και για μετατρέψετε τα ευρώ σε δηνάρια πολλαπλασιάζετε με 117.

Χάρτης

Τελειώνοντας την ανάρτησή μου με όλες τις πληροφορίες και τα στοιχεία που θα σας είναι απαραίτητα για ένα δικό σας ταξίδι θα σας πω απλά πως το Βελιγράδι είναι τόσο όμορφη πόλη που δικαίως της έχει δοθεί το όνομα “κόσμημα της Σερβίας”. Παρόλα τα δεινά των πολέμων που πέρασε και τις αναταραχές μπόρεσε και στάθηκε στα πόδια της και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Εξ άλλου και μόνο ο ποταμός Δούναβης που περνάει από το Βελιγράδι την κάνει κοσμοπολίτικη και όμορφη. Και ας μην παραλείψουμε να πούμε πως είναι και μια από τις πιο πράσινες πόλεις της Ευρώπης με δεκάδες πάρκα να βρίσκονται μέσα στον αστικό ιστό της πόλης.

Πληροφορίες για ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι
    mama_maria_travels και Callie by Anthomeli και Melita σε μια αναμνηστική φωτογραφία από το Βελιγράδι- καλοκαίρι 2024

Το Βελιγράδι μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και τις ομορφότερες αναμνήσεις που θα θυμόμαστε και θα αναπολούμε τις κρύες μέρες του χειμώνα όταν και πάλι θα ξανασυναντηθούμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Σας εύχομαι να έχετε πάντα καλά και ασφαλή ταξίδια. Εάν είναι δυνατόν να παίρνετε και τα παιδιά μαζί σας, γιατί τα ταξίδια είναι εμπειρίες ζωής και προίκα για τα παιδιά σας!

Info: Όλες οι φωτογραφίες της ανάρτησης είναι από το προσωπικό φωτογραφικό αρχείο του Χρήστου, του άντρα μου.

Οι ταξιδιωτικές μας αναρτήσεις για το Βελιγράδι έχουν και συνέχεια…. Προς το παρόν μπορείτε να διαβάστε για το Νόβι Σαντ.

Με αγάπη

μαμά Μαρία από το Ανθομέλι

Pin it for late

Ένα οδικό ταξίδι στο Βελιγράδι. Πληροφορίες για τα σύνορα, τα έγγραφα, τα διόδια και πολλά άλλα  που πρέπει να γνωρίζετε για ένα ταξίδι σας.

Ακολουθήστε το Ανθομέλι στο Facebook, στο Instagram και γίνετε μέλη της ταξιδιωτικής μας ομάδας Ταξίδια με το Ανθομέλι στο Facebook.

mama Maria
    Γεια σας! Είμαι η Μαρία, μητέρα της Κατερίνας και της Κάλης Εδώ και και χρόνια ταξιδεύουμε με το σύζυγό μου σε όλη την Ευρώπη και την Ελλάδα με το αυτοκινούμενό μας. Έχουμε επισκεφθεί μεγάλες και μικρές πόλεις, χωριά απόμερα και χωριά διάσημα, έχουμε γνωρίσει αξιοθέατα και μνημεία που δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίσουμε με διαφορετικό τρόπο. Τις ταξιδιωτικές αυτές εμπειρίες, πλαισιωμένες με δικές μας φωτογραφίες, ιστορικά στοιχεία και εξτρά πληροφορίες τις γράφω με το όνομα μαμά Μαρία και θα τις βρείτε στην κατηγορία ΤΑΞΙΔΙΑ του blog anthomeli